Thursday, May 5, 2011

sinar

masihkah ada sinar?
masihkah ada harapan?
masihkah ada kebahagiaan?
masihkah ada cahaya?
masihkah ada keajaiban?
masihkan ada peluang?
masihkah ada semua itu
unruk aku?
ada ke?
adakah aku layak untuk semua tu?
adakah aku akan terus terkapai-kapai begini?
diselubungi kegelapan....
diselaputi dengan kepudaran....
dibayangi dengan masa lalu...

aku....masih terkapai-kapai mencari diriku sebenar...
mencari kebahagiaan hidup...
mencari hakikat sebenar kehidupan...
mencari diriku yang sudah lama hilang...
mencari sinar cahaya...
mencari hidayah...
mencari ketenangan...
mencari........mencari dan terus mencari...
letih...penat...
jiwaku kosong...
sekosong balang yang tidak terisi dengan benda...
sekosong hati yang tidak terisi dengan kata-kata yang indah..
sekosong rumah yang tiada penghuni...
sekosong manusia tanpa amalan.....
itulah aku....itulah aku...

tanda tanya menyelubungi benakku...
apakah aku masih ada harapan?
apakah aku masih layak untuk terima?
adakah sempat aku terima?

aku mohon.....
aku rayu......
aku mohon.....
berikanlah aku sinar cahaya itu...
aku amat harapankannya...
aku amat inginkannya...
dan.......
aku amat perlukannya.......

cahaya dalam hatiku......


No comments:

Post a Comment