Saturday, January 8, 2011

NoVel d Bestttt!!~~jAuh kAu peRgi

ari ni tiba2 dapat idea nak cite sal novel yg ak kagumi...novel ni giler best sgt2..xtau nak cakap lah..korang beli n bacalah..amalan pinjam disunatkan..hahha..okey berbalik pada tajuk..novel ni ak suka sebab unsur cinta ad,pembunuhan ad..konflik of course ada..n ak paling suka konflik dye teramat best..sesuai dgn jiwa aku yg still muda ni..hahaha..muda ke??muda lah tu..awal 20-an..haha..jalan cite n olahan cite dlm novel ni mmg power..bahasa yg digunakan juga santai n bagus tuk umum..xada unsur yang pelik2 sgt..tapi aku xtau lah kalu korang rasa xbest..cita rasa masing2 kan?..bila ak mula baca novel..mulalah nak berangan.itu sudah pasti..lumrah manusia..aku juga mula berjinak2 dengan penulisan novel..tapi novel aku tu xde lah best sgt..amatur aje...konflik pun biasa2 aje..malu nak publish.tgklah satu ari nnti..nntikanlah kemunculan nvl dari aku..hahaha...!!~~^^...watak??watak dlm novel ni mmg aku suka 100%..Rif n Afi..mmg sweet couple..aku suka sgt.hampir keseluruhan novel memainkan watak hero sebagai kacak,kaya,baik,playboy, n mcm2 lagi lg lah..yg dpt membuai2kan perasan pbaca novel..termasuk aku..itu dah perkara biasa..tuk menarik minat pembaca..tapi ak nak bagi satu pendapat..ak dah baca novel dekat beratus2..plbgai jnis genre..n bagi ak cara penulis mengolahkan watak itu yg membuatkan kita berasakan watak itu sangat real..ok sebagai contoh..kebanyakkan penulisan kata hero tu kacak,tinggi n kaya tapi sebenarnya..sesetengah pembaca tidak akan membayangkan bagaimana lelaki tersebut..tapi dengan olahan watak yag baik dah slamber yg akan membuatkan pembaca rasa watak itu *hidup*..dan betul2 wujud..jadi sbgai kesimpulannya..olahan bahasa yang menarik dapat menarik minat para pembaca..ak juga nak memperbaiki tahap penulisan ak..doakan ak ye..!!~~apa2 pun always keep the love..!!~~^^

ni lah novel tu..kalu nak baca sinopsis...sila klik kat link ek..slmt membaca.

No comments:

Post a Comment