Thursday, April 28, 2011

CeriTa...

nak dengar satu citer x???
meh aku nak citer....citer ni aku tujukan kat seseorang....bacalah....
ad tiga sahabat baik...diorang ni sgt2 rapat...giler rapat...mmg rapat...
xtau nak explain cam mane nak bgtau cam rapatnyer diorang...si A, si B, si C...
berkawanlah diorang....slalu wat group study..slalu gelak sama2..
selalu suka benda sama..
smpaikan sanggup lakukan apa saje demi sesama sndiri...
satu hari.....ad satu anugerah..kira kalu yg cemerlang akn dpt hadiah n sijil..ala2 gtu lah..
belajarlah diorang ni..nak target tuk dapat p anugerah tu....
belajar punyer belajar...exam punyer exam....
masa cikgu nak gtau sape yg dpat p anugerah tu....
erk??korang tau x apa yang berlaku??dapatkah diorang bertiga dapat p anugerah tu??
dapat kew???
+
+
+
cikgu: ok skunk cikgu nak bgtau sape yg dpt p anugerah tu ye...
si A n si B......
si C???
nape cikgu xsebut nme dye??
npe nmenyer xde dlm senarainya tu??
si C~~Y__________Y....
menangis...rendah diri...malu..takut...*segala perasaan ad*...
bila cikgu menyatakan bahawa............
cikgu: maaf si C..anda xlayak p..anda xcukup mata pointer....
+
+
+
si C down...down n sgt2 down coz mmg harapan dye tu p anugerah tu....tapi dye happy bila dapat tau kwn baik dye dpt p...dye hanya menangis sendirian....menangis..menangis dan menangis.....Y_____Y..
+
+
+
+
beberapa bulan slps exam.....result exam cemerlang..namun si C tetap paling bawah...walaupun down dye hepi coz dye dapt capai targetnyer...ms keputusan u pulak....
tunggu punyer tunggu...dapat lah result u...diorang dapat u berlainan namun suatu hari si C dpt tawaran U yang menyediakan kemudahan yg baik....mendapat faedah lebih baik...cara belajar lebih snng...ms depan terjamin...
+
+
+
so....si A, B n C belajar lah ngan U mereka masing2....walaupun berlainan U namun diorang tetap berhubung...
+
+
THE END.....
apa yang aku nak highlight kat sni....
walaupun beberapa kali  si C rs down..walaupun si C xdpt p anugerah tu..walaupun si C xdpt setanding ngan result si A n B..tapi.......
ketahui lah FRIEND.....
rezeki kita pada masa hadapan kita xtahu lagi...
xsemestinya kita dikelilingi orang pandai2 bermakna kita gagal...
FRIEND...ko penah cakap...
"biar kita bodoh di dalam kalangan orang pandai..tapi..jangan kita pandai di kalangan orang bodoh"...
YAKIN...dengan pertolongan ALLAH...yakin yg ALLAH dah tentukan yg terbaik tuk KO...
YAKIN yg ms depan ko akn cerah..KO akn dpt apa yg KO nak...
memang aku pndai v nasihat...kadang2 aku down...sape yg aku cari..KO lah...
sebab..sebab..sebab..bila aku baca KO bg semangat..kata2 nasihat...
secara tiba2 hati aku jadi tenang+semangat..
ni bukan omong kosong...
tapi realiti...
itu yg aku alami/...
kembalinya semangat aku sebab KO...
jadi aku jugak nak KO rasa apa yg aku rasa...
skit pun jadilah...
sebab..sebab....
U'R MY FRIEND FOREVER N EVER!!~

p/s:- mu jgn ckp gapo..just renung2kan...i'm try my best.^^


SEKIAN TERIMA KASIH


No comments:

Post a Comment