Friday, April 22, 2011

GurU! cikgU! teaCheR! sOngsaenGNim! SenSei!

apekah post aku kali ni??guru...??ala..mesti korang tahu kan guru tu apa..kalu x korang dah xpandai baca dah blog aku ni..lallalalla..muahhahahah..*kkk*..^^v....guru?cikgu?teacher?..semuanya memberi maksud yang sama...seorang manusia yang mendidik dan mengajar seseorang yang lain...so??npe aku post sal cikgu plak??npe??npe??katakan tidakkkkkk..pada rokok..*tetiba*....hahhahaha
aku just nak luahkan apa yang terbuku dalam hati aku ni....
lama-lama pendam mmg berbengkak...hahha..ngertikah kalian semua??*tetiba indo plak*..kkk
+
+
+
cita-cita aku sejak kecil nak jadi......
CIKGU.....
+
+
+
tapi aku xnak jadi.....
CIKGU MATH..hahahhaa..coz..mmg sjk dulu lagi aku xske math..apekah??wink!wink!
tapi nila aku dah terjebak dalam bidang ni....aku tahu aku xboleh undur semula...
aku mesti habiskan perjuangan aku as a CIKGU.....
kalu boleh...ak nak jadi....
+
+
+
CIKGU terbaik...hihi...tapi..boleh kew???hmmm...insyaAllah..kalu niat aku baik..Allah akan mempermudahkan sgl urusan aku..hihi...
tapi kan....rmai yg ckp aku ni garang...
hoi mira...hang ni bekeng sgt lah....
hoi mira...hang ni garang sgt lah.....
dan aku????......
hanya mampu....
smile ajelah..ikut kome lah nak ckp apa..yg penting aku tahu apa yg aku buat...abis tu...kalu budak2 degil..kome nak ckp lembut kew??hahhaha..ofkos lah teman kne garang...wat mata cam ni...
hah!!kan dah garang ni..hahhahah...lwk pun ad..hihi...
tapi garang2 aku ramai student yg suka kat aku...hahhahaha..diorang siap ckp lagi...
xgarang pun cikgu mira ni....hahahhaha!!~~apekah?aigoo..diorang ni...
hihi...!hihi!~~
secara seriusnyer..*tetiba jd skema*..lallaa...seriously...aku suka jadi cikgu..sk suka budak2...aku suka lyn budak...*tp xnak ank ramai*..erk??apekah??..lalalal..just ignore...!!~~
so..nti bila aku betul2 jadi cikgu....aku xnak lah jadi cam ni...
CIKGU bekeng(garang)..hahhaha...aku nak jadi cikgu yg baik...cikgu yg memahami pelajarnyer...cikgu yg dapat rapat ngan pelajarnyer...aku juga nak pelajar-pelajar-ku......
+
+
+
bila belajar ngan aku....

tersenyum bila aku duk mengajar....

sangat hepi n xsabar nak mai sekolah n masuk kelas aku....
+
+
+
kalu boleh aku nak diorang enjoy bila masuk kelas aku...ad kimia bila duk ngan aku.....hihi...
+
+
so..aku jugak nak teach diorang bila diorang....
+
+
bila diorang xfaham....aku akn tunjukkan jalan penyelesaian...

bila diorang konfius tentang sesuatu....aku nak bantu mereka...
+
+
sebab...sebab...sebab...aku nak diorang semua jadi.....
+
+
+

anak-anak yang soleh dan solehah...yang dapat memimpin negara pada masa yang akan datang...


diorang mempunyai masa depan yang cerah...ada kerjaya yang dibanggakan...
+
+
+
itulah impian aku.....so...apa yg dlm hati aku skrg...aku sgt2 mahukan membantu pelajar2 di pendalaman..aku nak bantu diorang...aku nak ajar diorang*ayt cam nak cri gaduh aje*..hihi...aku nak curahkan ilmu sekankang kera yang aku ada ni...aku nak diorang mendapat pelajaran yang mencukupi...aku nak sgt2 bantu diorang...
tapi.....
my mom n dad sgt2 marah kalu sebut aku akn dpt posting kat sabah or sarawak.....
huhuhu...
so...aku nak wat camne lagi......
aku nak sgt p sne...nak rasa pengalaman....
memang
memang....
org akan ckp..
kau ira mende....xtau lagi merasai betapa susahnyer idup kat sne
betapa payahnyer nak mengajar kat sne
kne naik bot..jmpe buaya...
aku??hmmm..just boleh diam ajelah...
apa lagi aku nak ckp....
org lain xtau apa yang ada dalam ati aku...kalu bukan aku yg nak p sape lagi yg nak p ngajar kat pendalaman tu??yang xada teknologi...silap2 haribulan aku sorang yang Islam kat situ...tapi..ingat korang2 semua(bkn my mom n dad)...
ketahuilah bahawa......
Allah sentiasa bersama dgn kita.....kalu niat kita baik..insyaAllah...Allah sentiasa bersama dengan kita dan melindungi kita...so..apa kita nak takut....mmg korang akn ckp..
cakaplah besar ira....
kau tgklah nnti..kau akn rasai penderitaan kalu dapat ngajar kat sne....
hmmm..*sigh*....=.=
meh aku nak habaq kat demo ni...
niat aku just nak mencurahkan ilmu yg aku ada...
niat aku just nak bantu mereka yang xtau apa2
niat aku nak buat kebaikan...
kenapa ko dengki sgt ngan aku...??huh?!~
Allah sentiasa disisi aku...niat aku baik..bukannyer ak nak p sesatkan org lain..aigoo..=.=
+
+
+
+
so????sila jgn halang niat aku tu..bukan nak menunjuk tapi just nak meluahkan feel aku skunk...(bkn kat my mom n dad ye)...hihi...
+
+
tapi...bila pkir2 plak...dapat kew aku tempuhi cabaran kat sne??dapat kew aku survive kat sane??dapat kew??arghhh,,,korang ar buat aku konfius skunk...tp jgn ingt konfius aku ni lama..aku still ngan niat aku...hahhaha....
kalu ak xboleh itu belakang kira...
yang penting skunk....
aku nak pengalaman...aku nak merasai hidup ditempat orang...aku nak mengajar org2 pendalaman...itu aje...
hihi..apekah??*tetiba*..lallalallala.....
so...aku nak cakap yg aku suka jadi cikgu..xkira lah cikgu apa..yg pntng aku mencurahkan ilmu yang aku ada(yg skit ni) kat generasi akn dtg...semoga Allah mempermudahkan niat aku ni...
+
+
+
AMIN!AMIN!AMIN!~~^^V




2 comments: